Jump to content

GTAsajtens forum


kicken
 Share

Recommended Posts

n0llans forum! Visserligen tedde sig detta innan min tid så om någon i Jedirådet skulle vilja dela med sig vore det bra.

Det hela startade med att Hultan stängde Spamforumet sensommaren 2003, eftersom det började spåra ur. Detta tycktes inte om av några, framförallt skribb och Topp3 som valde att spamma ned forumet så gott de kunde och kort efter att ha blivit portade satte skribb istället upp n0llans forum (förkortat n0f) med Topp3 som admin. Ganska snart attraherade forumet till sig en massa andra figurer från GTAsajten (inte bara bannade), bl.a. Pico, Crice, Umberto, Weener och en massa andra. I grund och botten fungerade det som en ersättare för spamforumet, iaf de delar som faktiskt fungerade. Lekar var framförallt populärt. Det höll i sig i ett par år, men började sedan dö och stängdes någon gång i början av 2006. Tror att man fortfarande kan se framsidan i Internet Wayback Machine.

På tal om det, någon som minns den andra stora spin-offen på GTAsajten - The New Zone? :D

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den totala ägningen av Renard. Jag har nog aldrig skådat en så större ägning i mitt liv. Fy-i-helvete. :>

Uppdaterar förstaposten imorgon, men som sagt, gör en berättelse som Jacker gjort (exemplariskt exempel!) som man enkelt kan klistra in, t.o.m. om det handlar om någonting som inte går tillbaka så långt i tiden. På så sätt kommer vi ha en historiebok när vi är klara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

05 februari 2006 "Har du spöken/andar-akiviteter m.m. I ditt hus?"

Cyper hör något plinga på vinden och då han inte kan hitta källan till ljudet bestämmer han sig för att det är hans döda katt...

10 augusti 2006 "En fabel i människomiljö: djuriska jävla bestar som lever fan"

Okka, The Dude, Crice och Pico får för sig att de har vuxit ur forumet och lämnar därför med pompa och ståt.

29 november 2006 21:39 "Dagens lol"

Efter ett utdragen kamp om att bli härskare av sida tusen fuskar Stellhell och gör så att han själv vinner titeln. Sedan blir han vansinnig och låser tråden.

februari 2007? GTANytt

Efter att medlemmarna på GTAsajten har bestämt sig (i samråd med Hultenius?) för att starta en nyhetssida för GTA-spelen kapar SlewME tråden och berättar att han redan har en sida på gång. Resultatet blir GTANytt.se

Nov 24 2008, 02:54 "Angående BeffoUpload"

En ny medlem vid namn Osiras skapar tråden för att berätta saningen bakom medlemmen "SlewME". Till många forumiters förvåning(fast ändå inte) visar det sig att SlewME har råljugit om sig själv i flera år.

Tråden är bortplockad.

Kopia finns.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Letade upp moderatortråden: http://www.gtasajten...oderator-44632/

Älskar när Alle kommer in i leken. :D

Edit:

Mongokrämen har jag aldrig lyckats sluta fnissa åt heller... http://www.gtasajten.com/mongo-kraem-8520/

Haha det var tider det.

L_voll: Vad vare just SlewME har ljugit om? För om jag minns rätt så hade jag läst tråden för länge sen men har inge minne av det.

Redigerad av SilentViper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nov 24 2008, 02:54 "Angående BeffoUpload"

En ny medlem vid namn Osiras skapar tråden för att berätta saningen bakom medlemmen "SlewME". Till många forumiters förvåning(fast ändå inte) visar det sig att SlewME har råljugit om sig själv i flera år.

Tråden är bortplockad.

Kopia finns.

Skulle vara kul att läsa igen, men var finns denna kopia?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...